<p>ČR: Příklady dobré praxe (PDP) přinášejí formou filmových dokumentů osobní příběhy handicapovaných osob (a to jak dospělých osob, tak dětí), které navzdory svému zdravotnímu postižení dokázaly být úspěšné jak při integraci do běžných škol, tak v osobním či pracovním životě.</p> <p>Filmový dokument: Adam aneb Radostné společenství – Adam je studentem biskupského gymnázia v Ostravě – Porubě. I přes svůj zrakový handicap je výborným studentem, lyžuje, navštěvuje múzickou školu, kde se učí hrát na příčnou flétnu, když už velmi dobře hraje na zobcovou flétnu a na klavír, na který hraje tak, že jej čeká koncert s Janáčkovou filharmonií. Ve škole ho nejvíce baví angličtina, kterou velice dobře<br /> ovládá. </p> <p> Další příklady dobré praxe:<br />
Dana a Petra aneb Tiché herečky<br />
Jan aneb Zdařilá integrace<br />
Lenka aneb Integrace se zakopnutím<br />
Petr aneb Neslyšící učitel<br />
Šárka aneb Stavím se na vlastní nohy<br />
Dana aneb Učitelka na vozíku<br />
Michal aneb Svoboda nade vše<br />
Dušan aneb Já tam jedu taky<br />
Anna aneb Ve tmě veď mě<br />
Jakub aneb Nevidomý právník<br />
Roberto aneb Na vlnách rádia </p> <p> Tyto příklady dobré praxe byly natočeny v rámci projektu „Výuka k<br /> různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“, reg.<br /> číslo: CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OP VK.<br />
Bližší informace o projektu naleznete na<br /> http://www.nejsmevsichnistejni.cz. </p> <p> Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky. </p> <p>ZDROJ: Protext<br />
Služba České tiskové kanceláře Protext zveřejnila video dostupné ve Videobance ČTK zde:<br /> http://multimedia.ctk.cz/…e-praxe-adam -aneb-radostne-spolecenstvi</p>