Navigace

Vyšlo 108. číslo Cinepuru

21. 12. 2016
Pro Kulturu

ČR: Tématem čísla je Jak prodat film; otázku „Jak prodat film“ si průběžně kladou producenti, distributoři nebo majitelé kin od počátků kinematografie. Intenzivněji zaznívá pak v krizových obdobích, kdy ubývá diváků i tržeb. Jedno z takových období prý zažíváme právě teď.

 
Skrz digitalizační progres a únik filmů na internetu se klasické distribuční strategie ztěžka prosazují a alternativní možnosti vzbuzují v publiku stále menší ochotu vyrazit do kina. Avšak obecné statistiky a frustrace nemusí platit v realitě či konkrétní lokalitě – v českém prostředí prozatím vše nasvědčuje tomu, že návštěvnost za sezónu bude historicky nejvyšší za více než dvacet let. Otázky, jimiž se jednotlivé příspěvky v tematickém bloku věnují, tudíž staví základní distribuční kontrast do nového světla: zůstane kino tradičním místem sledování audiovize, anebo spíše alternativou, vůči online a domácí konzumaci? Jaké nové metody domácí i nadnárodní distributoři promýšlejí a realizují? Proces, který ve filmové distribuci v posledních letech probíhá, lze v současnosti zatím spíše sledovat bez znalosti plných následků, i tak je ovšem zřejmé, že jde o radikální proměnu přinášející řadu nových tendencí a návyků. 
 
V novém Cinepuru najdete ___report z festivalů v Benátkách, San Sebastiánu a Jihlavě___reflexi seriálu Pustina___profil režiséra Cristiho Puia___zoom filmu
Toni Erdmann___kritiky snímků Neon Demon, Sieranevada, Rodinné štěstí, 24 týdnů, Lichožrouti nebo Zdaleka. 

V tematické části si tak můžete přečíst texty o
příležitostech online distribuce současných dokumentů
– formách nativní, placené reklamy využívané Netflixem i HBO
– práci televizních produkcí s cílovými generačními diváckými skupinami či zkušenostech ze zákulisní praxe domácích producentů a distributorů
 

 

Nové číslo C I N E P U R u je k dostání u knihkupců nebo na webu.

Sdílejte
Check icon Error icon