Nebinární propagátor polyamorie Fró chodí s Honzou, ten ale žije ve společné domácnosti s Andreou. Andrea se vídá s Jakubem, který žije s Michaelou. Dohromady tvoří takzvanou polykulu. Alexandr a Šárka se rozhodli pro otevřený vztah. Tvoří stabilní pár, ale jejich filozofie připouští i další paralelní intimní vztahy. Čtyřicetiletá Dagmar udržuje dlouholetý vztah se zadaným partnerem. Zdánlivě to vypadá, že ji taková situace vyhovuje. Miroslava, kterou manžel „vyměnil za mladší model“, partnera zas hledá na internetu. Láska přes internet ale přináší určitou nejistotu: Co když ten další bude ještě lepší? Poslední dvojicí naší mozaiky jsou katolíci Kristýna a Mirek, kteří věří, že opravdová láska je možná jen v monogamním vztahu. Zatímco pro Kristýnu je vztah, do něhož si přivedla malého syna druhým pokusem, Miroslav s prvními intimnostmi i společným bydlením čekal až do svatby.
Přestože příběhy protagonistů skládají pestrou mozaiku různých partnerských vztahů, jedno mají společné: každý se nějakým způsobem odklání od zažitého vztahového modelu. Přestože by se mohlo zdát, že ony „podoby lásky” nejsou dnes již tak výjimečné, stále se o nich otevřeně nemluví. Příběhy, které napsal sám život, a dramata skutečných hrdinů sledovala před kamerou Jana Počtová v průběhu tří let. „Partnerské vztahy silně ovlivňují naše životy. A pro mě jako pro režisérku se právě tyto příběhy staly tématem, které se snažím systematicky zpracovávat. Zajímá mě, jak se v našich osobních životech doba odráží, a zároveň jak naše osobní životy dobu mění,“ dodává režisérka Jana Počtová.
Film je závěrečným dílem pomyslné trilogie, v níž se Jana Počtová zabývá současnými trendy v partnerských vztazích a jejich dopadem na fungování společnosti. V Generaci Singles (2011) se zaměřila na ty, kteří vztah buď nechtějí, nebo ho nejsou schopni navázat. Ve snímku Nerodič (2017) se primárně řešil pohled na rodinu a mateřství. Chystaná novinka se věnuje typům partnerství, které vybočují ze šablony „jeden muž a jedna žena“.
Dokument Šťastně až na věky vzniká v koprodukci s Českou televizí a za podpory Státního fondu kinematografie a Creative Europe MEDIA.