„Fenomén „trezorových“ filmů je v kinematografiích tehdejšího Východního bloku (a souběžně s tím i v kinematografiích postsocialistických) konstantou, která s sebou nese mnoho významů. Terryho ponožky ze své sbírky vybraly plakáty a další propagační materiály (filmové fotosky), jež mapují prostor trezorových filmů v rámci naší národní kinematografie s ohledem na odlišné stupně restrikcí, ale zároveň také na nespornou kvalitu a výpovědní hodnotu samotného výtvarného zpracování plakátů. Zároveň je výběr motivován snahou upozornit na snímky, které z různých důvodů dnes již stojí „ve stínu“ slavnějších perzekvovaných souputníků,“ zve na výstavu kurátor sbírky Terryho ponožky Pavel Rajčan.
Jakkoli se v portfoliu zestátněné československé kinematografie objevuje nejeden snímek, jež by sám o sobě dovedl svým tvůrcům zajistit trvalé místo v pantheonu tuzemských umělců, na mnoho z nich si museli diváci dlouhá léta počkat. V našich kinech tak nezřídka chyběly právě ony tituly, které o tehdejším životě v Československu podávaly nepřikrášlenou, leč pravdivou výpověď. Tyto filmy tematizovaly morální kocovinu 50. let (Tři přání), rozpad mezilidských vztahů (Všichni dobří rodáci), absurditu a nesmyslnost denně zažívanou (Případ pro začínajícího kata), narůstající agresivitu a nelidskost (O slavnosti a hostech), či bezvýchodnost společenského a politického uspořádání (Ucho).
Již v období vlády komunistického režimu, nebo nejpozději v letech bezprostředně následujících po sametové revoluci roku 1989 byly perzekvované filmy představovány veřejnosti, a dnes působí označení trezorový film jako svého druhu žánr či způsob kategorizace, podle nějž je zdánlivě možno vymezit a dopředu odhadnout, jaký bude ideologický záměr toho kterého snímku. Stejně jako byly individuální důvody a podoby zákazu, i postižené filmy však tvoří heterogenní skupinu, která nezahrnuje pouze politicky / ideologicky zaměřené tituly, ale sociální dramata, podobenství, fantaskní narativy, komedie, kafkovsky absurdní snímky apod.
K prohlédnutí jsou ve foyer kina plakáty výrazných umělců generace nastupující, např. Milana Grygara, Josefa Vyleťala, Zdeňka Zieglera a dalších.
Od 1. února bude souběžně probíhat výstava hradecké výtvarnice Dominiky Cyprové v kavárně kina. Vystavené práce se budou dotýkat tématu ženství. Proto nese výstava přiléhavý název: The Woman You Are.
https://www.biocentral.cz/cz/vystava/ceskoslovensky-trezorovy-film-v-plakatech-84