<p>BOHUMÍN: Soutěž o nové logo a logotyp, které by město využívalo k propagaci Bohumína, vyhlásili letos v březnu zdejší radní.</p> <p>V průběhu dvou měsíců dorazilo na radnici neuvěřitelných 165 návrhů od 75 lidí z různých koutů celé republiky.<br />
Návrhy na loga zasílali jak jednotlivci, tak grafická studia. Do hlasování se teď může zapojit i veřejnost. Na webu Bohumína visí desítka finálových návrhů, které vybrali porotci.<br />
„Už mnoho let využíváme k propagaci Bohumína pouze znak města a chceme to změnit. Na webových stránkách máme sice logo, ale to bylo navrženo v rámci jednoho projektu pro sérii letáčků a internetové stránky. Na další použití práva nemáme. Už v minulosti jsme se proto pokoušeli najít nové logo, ale žádné z došlých návrhů radní nezaujalo. Proto jsme teď vypsali novou soutěž. Nové logo by se mělo objevit jak na našich webových stránkách, u nichž momentálně pracujeme na nové podobě, tak na reklamních a propagačních předmětech nebo na tiskovinách. Chceme, aby logo bylo jednoduché a srozumitelné, ale zároveň originální a nadčasové,“ shrnula důvody pro nový logotyp vedoucí organizačního odboru bohumínské radnice Miroslava Šmídová.</p> <p>Pětičlenná hodnotící komise (ve složení Dagmar Fialová – šéfredaktorka městských novin Oko, Lukáš Kania – redaktor a moderátor, Milan Pěgřim – grafik, fotograf a majitel grafické agentury in-PRESS cz v Havířově, Kamila Smigová – zastupitelka Bohumína, předsedkyně komise kultury, Lucie Balcarová – tisková mluvčí Bohumína) vybrala ze 165 došlých návrhů v pěti kolech deset nejzdařilejších. Do druhého kola postoupilo 44 návrhů, do třetího 25 a do čtvrtého 14 logotypů, v pátém kole pak porota zvolila finálovou desítku. Tu teď veřejnost najde na internetových stránkách www.mesto-bohumin.cz a může se až do půlnoci 23. června zapojit do hlasování o nové logo. K hlasování lidu přihlédne i porota, která po skončení ankety o nový logotyp na webu města sestaví pořadí návrhů. Konečné pořadí se proto nemusí shodovat s návrhy veřejnosti. V červenci pak o vítězném návrhu rozhodnou radní. Výsledky soutěže poté radnice zveřejní na webu města i v městských médiích.<br />
„Výběr finálové desítky trval více než dvě hodiny a nebyl vůbec jednoduchý. U mnoha návrhů byla patrná inspirace jinými, již existujícími logy. Nezřetelnější bylo třeba logo Ostravy, kdy se objevovaly podobné barevné kombinace anebo znaménka. Nechyběla ani ostravská inspirace v podobě slůvka „bo“, ale v podobě „bo Bohumín“. I ty jsme se shodli vyřadit, protože hledáme pro Bohumín něco, co tady ještě nebylo. U některých finálových návrhů by se nám logo zamlouvalo v jiné barevné kombinaci. Proto je možné, že se barevnost vítězného loga může ve finále po dohodě s autorem ještě změnit,“ uvedl jeden z porotců, grafik a fotograf Milan Pěgřim.</p> <p>Zájemci o soutěž mohli poslat maximálně tři samostatné návrhy loga i logotypu, a to jak v papírové, tak elektronické podobě. Připojit k nim museli i krátký popis s filozofií svého návrhu. Soutěžní návrhy jsou po celou dobu soutěže posuzovány jako anonymní. Proto je autoři nesměli číslovat či jinak autorsky označit. Ani porotci netuší, kdo je autorem log, která postoupila do samotného finále. S autorem vítězného loga hodlá město uzavřít licenční smlouvu, zároveň na něj čeká odměna ve výši 30 tisíc korun. Podrobné informace o soutěži lze najít na internetových stránkách www.mesto-bohumin.cz, v sekci Radnice, v kategorii Veřejné zakázky.</p> <p>V příloze najdete tiskovou zprávu.</p>