„Dnešní oborová struktura úplně neodpovídá potřebám blízké budoucnosti. Někteří žáci se připravují na profese, které ještě v průběhu jejich produktivního života zaniknou, a oni budou muset být schopni se této změně přizpůsobit. Chceme jim proto dát silný všeobecný základ, a především schopnost učit se novým věcem,“ vysvětluje náměstkyně hejtmana pro oblast školství Martina Berdychová.
Dodává, že hlavní snahou kraje je odstraňovat konkurenční prostředí mezi školami stejných stupňů a prohlubovat vzájemnou spolupráci mezi mateřskými nebo základními školami na straně jedné a středními odbornými školami a gymnázii na druhé straně. Žáci a učitelé středních škol například připravují a realizují výjezdy do základních škol spojené s prezentací nových technologií nebo organizují společné kroužky, exkurze a projektové dny.
Kraj připravuje několik velkých projektů i do budoucna. Jde například o komplexní a zcela ojedinělý projekt, jehož partnerem bude VOŠ, SŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené. Je zaměřený na výuku českého jazyka, českého znakového jazyka a anglického znakového jazyka, umožnění bydlení sluchově postižených žáků mimo internát a řadu dalších aktivit.
Více informací v přiložené TZ