23. ročník festivalu Jazz jde městem/Jazz Goes to Town odtajňuje svůj program
HRADEC KRÁLOVÉ: Ve dnech 10.–14. října proběhne vhudebních sálech, klubech a dalších koncertně neobvyklých prostorách…
HRADEC KRÁLOVÉ: Koncertně nabitou sobotou zakončil svůj programtřiadvacátý ročníkmezinárodního festivaluJazz Goes to Town / Jazz jde městem, jenž nabídl pět festivalových dnů naplněných řadou strhujících hudebních vystoupení a exkluzivních českých koncertních premiér v široce pojaté dramaturgii reflektující rozmanitost současné jazzové scény.
Festival přilákal do Hradce Králové na dvě tisícovky posluchačů všech věkových kategorií.
V sestavě skvěle provedených šestnácti hudebních produkcí se vyjímala vystoupení kapel ale také jednotlivců, kteří vyslyšeli pozvání pořadatelů festivalu a poprvé se představili tuzemskému publiku speciálně na této akci, která v zavedené struktuře českých jazzových festivalů stále ctí sevřenou formu programu pěti po sobě jdoucích dní rozžívajících tuto východočeskou metropoli na mnoha rozličných místech. Bio Central, studia Divadla Drak a Klicperova divadla, Městská hudební síň, Evangelický kostel nebo restaurace, kavárny a kluby tomu poskytly důstojné a velice atraktivní prostředí.
K výchozí ideji festivalu, setkání a setkávání se nad rozmanitou podobou jazzových žánrů i její realizaci pak přispěla svým vystoupením celá řada zahraničních hostů z mnoha koutů světa. Posluchači si tak mohli vychutnat vůbec poprvé skvělý švédský septet Angles 7 vedený Martinem Küchenem, nedostižitelného instrumentálního ekvilibristu Paola Angeliho či kvartet Knutdut Man maďarského mutiinstrumentalisty Bély Ágostona. Ovace ve stoje vyprodaného sálu Bio Central sklidila za svoje uhrančivé vystoupení marocká diva OUM. Společně se svou kapelou jasně deklarovala směr hudebních fúzí jazzu s tradiční hudbou, což na festivalu ještě umocnili mnozí další interpreti. Především pak houslistka Harpreet Bansal s Bansal Bandem nebo Tomáš Liška a jeho Invisible World Q.
Festival však nabídl nejen to. Suverénně nejneenergičtější vystoupení si na své konto připsala multikulturní čtveřice Kuhn Fu, jenž dokázala svoji energii přenést do publika a přivést ji zpět na pódium. Hranice freejazzové improvizace a dalších hudebních žánrů atakovali Thisnis či Poisonous Frequencies, neobyčejnou instrumentální zručnost dokázal přetavit v nezapomenutelné vystoupení tenorsaxofonista Pavel Zlámal nebo bubenický mág Dano Šoltis. Naopak melodičtější tvář žánru představil kvartet Ondřeje Štveráčka s fenomenálním Gene Jacksonem za bicími nebo vícegenerační stálice české scény Limbo.
Neztratily se ani hudební naděje, které v doprovodném programu přenesly hudbu z koncertních sálů do restaurací, hostinců a klubů a přiblížily ji dalším posluchačům. Portraits in Jazz, Cantina Band či Molotow Moloch Quartet rozhodně své posluchače nezklamali. Edukativní stránku festivalu opět rozvinul hojně navštívený workshop, protentokrát bubenický, vedený Dano Šoltisem. Netradiční pohled na město, jeho architekturu, ruch a zvukovou stopu nebo jen zpříjemnění závěrečných festivalových dní poskytl návštěvníkům site-specific projekt Galerie 1 hodina.
Tento komplexní a hodnotný zážitek tak festival nabídl nejen posluchačům z regionu, ale i zahraničním návštěvníkům, kteří si jistě poznamenají termín konání 24. ročníku festivalu, který opět zavítá do města Hradec Králové v termínu 9.-13. října 2018.