Ostrý proces přechodu na modernější standard vysílání zahrnující deset regionálních fází vypínání odstartovala Česká televize 27. listopadu loňského roku v Praze a ve středních Čechách. V době vyhlášení nouzového stavu v březnu letošního roku, kdy bylo vysílání České televize klíčové pro zajištění informovanosti všech obyvatel, byl přechod z rozhodnutí vlády pozastaven a obnoven znovu v červenci. Se zpožděním čtyř měsíců oproti původnímu plánu završilo celý proces vypnutí vysílačů ve Zlíně a Valašských Kloboukách ve středu 30. září.
„Česká televize se na tento technologicky i organizačně náročný projekt dlouhodobě připravovala. Změna si vyžádala celou řadu technologických inovací uvnitř televize a investice v řádu stovek milionů ročně, jak v provozu přechodové sítě, tak v nutné obměně vysílání a produkce. Od počátku bylo naším hlavním cílem, aby měli diváci České televize dostatek informací i času se na změnu připravit, a to se povedlo. Byli jsme pro ně hlavním zdrojem informací,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a pokračuje: „Přeladění má pro diváky také dva benefity. Všechny regionální zpravodajské relace jsou nyní dostupné celoplošně a je tak na každém, kterou si zvolí ke sledování. Zároveň současný formát všem umožňuje vysílat ve vysokém rozlišení obrazu. Na tuzemském trhu této možnosti zatím využívá pouze Česká televize, která jako jediná poskytuje v HD kvalitě všech sedm programů.“
Aby svým divákům Česká televize změnu co nejvíce usnadnila, spustila vysílání v DVB-T2 pomocí přechodové sítě již na jaře roku 2018, plných dvacet měsíců před prvním vypínáním formátu DVB-T. V tomtéž roce odstartovala intenzivní informační kampaň na území celého Česka. Diváci se mohli obracet také na Divácké centrum ČT, které vyřešilo přes 23 tisíc telefonických a e-mailových dotazů týkajících se právě přechodu na DVB-T2.
Díky obsáhlé kampani se Česká televize stala pro obyvatele Česka suverénně hlavním zdrojem informací, v průzkumu společnosti Nielsen Admosphere ji takto označil každý druhý respondent (53 %), následovaly komerční stanice (18 %) a České radiokomunikace (4 %). Z výzkumu dále vyplynulo, že 85 % dotazovaných mělo o změně vysílání informace a 94 % se shodlo na tom, že informace byly snadno dostupné a byly prezentovány srozumitelně a jasně.
Zdroj dat: Nielsen Admosphere, sběr dat: 17. 9. – 22. 9. 2020, velikost vzorku: 1021, obecná populace 18+, s funkční TV v domácnosti