Mnohovrstevná scénická koláž klasického indického tance kathak a španělského flamenca, obohacená o poetiku nového cirkusu, nonverbálního divadla a klaunérie, vychází z autentického příběhu Rozálie Havelkové. A poetickými prostředky vypráví příběh o odvážném vykročení do neznáma, touze splnit si svůj sen a o následném střetu s realitou.
Projekt vznikl ve spolupráci režiséra Ondřeje Havelky a dramaturga Romana Poliaka.
„Je to taková tanečně hudebně pohybová férie s příběhem,“ popisuje Havelka. „A Rozladěné držky se ten kus jmenuje proto, že obě aktérky v představení hrají na tahací harmoniky, ‚držky‘, jak se říká po žižkovsku.“
Přesto, že je inscenace převážně pohybová, zazní v ní i osobité autorské písně. Mladé performerky nám představí nejenom hudební tvorbu Rozálie Havelkové, ale také staré francouzské šansony a lidovky.
Premiéra inscenace Rozladěné držky se přesouvá z 9. 10. na 27. 11. a repríza plánovaná na 10. 10. bude nahrazena hned dvěma představeními 3. 12. a 17. 12. ve Studiu Citadela.
Hrají: Anežka Hessová, Rozálie Havelková
Režijní supervize: Ondřej Havelka
Dramaturgická spolupráce: Roman Poliak
Autorka českých písní a textů: Rozálie Havelková
Pohybová spolupráce: Lukáš Šimon
Hudební spolupráce: Michal Mihok
Kostýmy: Jitka Nejedlá
Produkce: Kristýna Milaberská
Představení vzniklo za podpory Státního fondu kultury ČR, Městské části Praha 1, Cirqueonu a Studia Citadela.
ANOTACE:
Performerky Rozálie Havelková a Anežka Hessová toho mají překvapivě hodně společného. Obě hrají na akordeon a část svých životů prožily v cirkuse. Anežka studovala v Indii kathak a Róza ve Španělsku flamenco. Anežka vytváří taneční a divadelní přestavení a také představení pro děti a část svého dětství strávila v kočovném divadle. Róza profesionálně zpívá swing s jazzovým big bandem, hraje šansony na svůj starý akordeon, příležitostně se věnuje herectví a k cirkusu utekla až jako dospělá.
Rozladěné držky jsou nečekanou syntézou různých divadelních žánrů, světů, pohledů, názorů. Scénická koláž klasického indického tance kathak a španělského flamenca obohacená o poetiku nového cirkusu, nonverbálního divadla a klaunérie vychází z autentického příběhu Rozálie Havelkové. Poetickými prostředky vypráví příběh o odchodu k cirkusu, o odvážném vykročení do neznáma a touze splnit si svůj sen.
Co se ale stane, když se sen opravdu splní?
Video pozvánka: